سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازی شطرنج

سایت شرط بندی الیشمس

اسقف ها را در کنار شوالیه های خود قرار دهید. اسقف ها سومین مهره های بلند در مجموعه شطرنج شما هستند و در یک خط مستقیم به صورت مورب حرکت می کنند. اگر بازیکن سفیدپوست هستید ، اسقف های خود را بر روی c1 و f1 قرار دهید و اسقف های سیاه را در مربع های c8 و f8 قرار دهید. [5]

اسقف ها نمی توانند به یک مربع که همان رنگ مربع ابتدایی آن نیست ، بروند.

اگر از اسکناس استفاده می کنید ، اسقف ها را به عنوان "B" برچسب بزنید.

تصویری با عنوان Play Chess مرحله 5

6

ملکه ها را روی ردیف های پشتی روی رنگهای متناسب خود قرار دهید. کوئین ها دومین قطعه های بلند هستند و می توانند هر تعداد مربع را به هر جهتی که خالی باشد ، حرکت دهند. ملکه سفید را روی d1 و ملکه سیاه را روی d8 قرار دهید تا مستقیماً روبروی هم قرار بگیرند. [6]

ملکه نمی تواند جهت ها را در یک دور تغییر دهد.

ملکه ها در علامت گذاری به عنوان "Q" برچسب گذاری می شوند.

نکته کارشناس

ملکه ها قوی ترین مهره های بازی هستند و می توانند به صورت افقی ، عمودی و مورب حرکت کنند.

 

Sahaj GroverSahaj Grover

استاد بزرگ شطرنج

تصویری با عنوان Play Chess مرحله 6

7

پادشاهان را در کنار ملکه ها قرار دهید. پادشاه شما بلندترین مهره در مجموعه شطرنج شماست و قطعه ای است که شما باید در طول بازی از آن محافظت کنید. پادشاهان می توانند در هر نوبت در هر زمان 1 فضا را به هر جهتی حرکت دهند. پادشاهان را در کنار ملکه ها قرار دهید تا ردیف پشتی قطعات خود را تکمیل کنید. [7]

نمی توانید پادشاه خود را به فضایی منتقل کنید که در پیچ بعدی بتواند اسیر شود.

هنگامی که از نمادها استفاده می کنید ، پادشاهان به عنوان "K" برچسب گذاری می شوند.

نکته کارشناس

از آنجا که پادشاه را هرگز نمی توان در میدانی قرار داد که بتوان آن را گرفت ، دو پادشاه را هرگز نمی توان در میادین مجاور قرار داد.

 

Sahaj GroverSahaj Grover

استاد بزرگ شطرنج

تصویری با عنوان Play Chess مرحله 7

8

پیاده های خود را در ردیف مقابل سایر قطعات خود قرار دهید. پیاده های شما کوتاهترین و ضعیف ترین مهره های یک بازی شطرنج هستند. گروها می توانندبازی را با بازیکنی شروع کنید که مهره های سفید را دارد. بازیکنی که مهره های سفید را دارد همیشه یک بازی شطرنج را شروع می کند. هر یک از قطعات خود را که قادر به حرکت است انتخاب کنید و آن را در فضای جدید خود قرار دهید. بعد از اینکه نوازنده با قطعه سفید به نوبه خود رسید ، به جای بازیکن با قطعات سیاه بازی کنید. [9]

اگر چند بازی پشت سر هم انجام می دهید ، جایگزین افرادی که با مهره های سفید کار می کنند را ادامه دهید تا بازی ها را منصفانه نگه دارد.

بازیکنی که مهره های سفید را در اختیار دارد ، یک مزیت جزئی دارد زیرا آنها می توانند حرکت ابتدایی را انجام دهند.

هدف کنترل 4 میدان مرکزی است. d4 ، e4 ، d5 و e5 ؛ در اوایل بازی زیرا بیشترین تحرک و قدرت را برای قطعات شما دارند. [10]

 

 

تصویری با عنوان Play Chess مرحله 14

2

مهره های حریف خود را با حرکت به همان مربع آنها ضبط کنید. گرفتن قطعات به معنای فرود آمدن در همان فضای قطعه حریف و حذف آنها از بازی است. سعی کنید مهره های قدرتمندتر حریف خود را مانند ملکه ، روس ها و اسقف های آنها به دست آورید تا نوبت آنها کمتر شود. [11]

پیاده ها نمی توانند قطعه هایی را که مستقیماً جلوی آنها هستند مانند سایر قطعات ضبط کنند. در عوض ، پیاده ها فقط می توانند تکه هایی را بگیرند که به صورت مورب در مقابل آنها 1 فضا هستند.

شما نمی توانید پادشاه حریف خود را اسیر کنید. با این حال ، برای پیروزی در بازی باید قطعات خود را تنظیم کنید تا بتوانند پادشاه را اسیر کنند.

نکته: در طول نوبت خود ، بررسی کنید که آیا حریف می تواند در نوبت بعدی مهره های شما را بگیرد یا نه. از مهره های خود محافظت کنید در حالی که سعی می کنید مهره های حریف خود را بگیرید.

 

تصویری با عنوان Play Chess مرحله 10

3

پادشاه حریف خود را کنترل کنید. یکی از مهره های خود را حرکت دهید تا بتواند به طور بالقوه پادشاه حریف خود را در دور بعدی خود بدست آورد. هنگامی که حریف خود را تحت کنترل قرار می دهید ، با صدای بلند بگویید "چک کنید" تا حریف شما بداند. حریف شما باید در چرخش بعدی خود از کنترل خارج شود یا با حرکت دادن پادشاه خود ، جلوگیری از مهره یا گرفتن قطعه شما. [12]

پادشاه می تواند قطعه دشمن را اسیر کند اگر بعد از دستگیری کنترل نشود.

اگر در جریان هستید ، باید کاری کنید که از پادشاه خود محافظت کنید یا اینکه بازی را واگذار می کنید.

تصویری با عنوان Play Chess مرحله 16

4

با قرار دادن شاه حریف خود در بازی ، بازی را به پایان برسانید. اگر پادشاه حریف خود را تحت کنترل قرار دهید و او قادر به حرکتی برای محافظت از آن نباشد ، مات رخ می دهد. وقتی این اتفاق می افتد ، با صدای بلند بگویید "متأهل" برای اعلام پایان بازی. اجازه دهید حریف شما قبل از اعلام خود را به عنوان برنده ، بررسی کند که آیا آنها می توانند حرکتی انجام دهند! [13]

اگر هیچ یک از بازیکنان نتواند یک مادر را مجبور کند ، بازیها ممکن است با تساوی به پایان برسند ، مانند اینکه پادشاهان تنها مهره های باقی مانده در تخته هستند.