سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باز کردن تله های سفید در شطرنج

سایت شرط بندی علیشمس

تسلط بر بازی شطرنج مهارت و حوصله می خواهد ، اما خوشبختانه استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید برای گول زدن حریف خود استفاده کنید. در حالی که واقعاً نمی توانید بازیکنان باتجربه را گول بزنید ، اما می توانید با استفاده از برخی از تله های اساسی تمام تلاش خود را برای دستیابی به برتری انجام دهید حتی اگر نتوانید یک تله فرود بیاورید ، می توانید با قرار دادن تاکتیکی مهره های خود ، فشار زیادی به حریف خود وارد کنید. به خاطر سپردن تمام حرکات احتمالی که می توانید انجام دهید بسیار طاقت فرسا است ، اما ما چند استراتژی ابتدایی را برای شما انتخاب کرده ایم تا در بازی بعدی خود امتحان کنید. تا زمانی که شما به بازی و تمرین ادامه دهید ، هر حریفی با مشکل روبرو شدن با شما مشکل خواهد داشت!

توجه: برخی از تله های این مقاله تصور می کنند حریف شما بر اساس استراتژی های شناخته شده حرکت منطقی را دنبال می کند ، اما ممکن است کار دیگری انجام دهد. شاید لازم باشد استراتژی خود را تطبیق دهید.

 

باز کردن تله ها برای سفید

 

از Scholar’s ??Mate استفاده کنید تا در 4 حرکت حریف خود را وادار کنید. برای در دست گرفتن کنترل مرکز ، پیاده پادشاه خود را به E4 منتقل کنید. حریف شما معمولاً با انتقال پیاده به e5 پاسخ می دهد. [1]

اسقف خود را از ردیف عقب بیرون بیاورید و آن را به c4 منتقل کنید تا به پیاده حریف خود فشار بیاورد ، که آنها معمولاً با انتقال یک شوالیه به c6 دنبال می کنند.

ملکه خود را به h5 تبدیل کنید تا به همان پیاده اسقف شما حمله کند. حریف شما شوالیه دیگر خود را برای تحت فشار قرار دادن ملکه شما به f6 منتقل می کند.

سرانجام ، پیاده روی f7 را با ملکه خود بگیرید تا مادر را مجبور کنید. حریف شما نمی تواند با پادشاه خود به ملکه حمله کند زیرا در نوبت بعدی می توانید آن را با اسقف خود اسیر کنید.

اگر در مقابل شخصی باتجربه بازی می کنید ، ممکن است او با ملکه یا پیاده خود دفاع کند تا حمله شما را متوقف کند.

دام قانونی را امتحان کنید تا یک مات زودرس را مجبور کنید. حتی اگر ملکه خود را زود از دست بدهید ، اگر حریف احتیاط نکنید کل بازی را می بازد. با پیاده روی e4 باز کنید و حریف شما یک پیاده به e5 بازی می کند. [2]

شوالیه خود را به f3 منتقل کنید ، که حریف معمولاً با یک شوالیه به c6 آینه می دهد.

اسقف خود را به سمت c4 بلغزانید و با حرکت دادن پیاده به d6 به حریف خود اجازه دهید تا پاسخ دهد.

شوالیه دیگر خود را بر روی c3 قرار دهید. حریف شما اسقف خود را به g4 منتقل می کند.

پیاده روی h3 بگذارید تا اسقف خود را وادار به بازگشت به h5 کند.

پیاده روی c5 را با شوالیه خود بگیرید. حریف شما ملکه شما را با اسقف خود اسیر خواهد کرد.

 

پیاده روی f7 را با اسقف خود ببرید تا آنها را کنترل کند. آنها پادشاه خود را به e7 منتقل می کنند.